2012. április 18., szerda

Visszafogott ízek, szuper thai élmény - a Kaeng Som Tom Yum megnyitója

Már megint hosszú-hosszú hallgatás után térek vissza, ráadásul egy olyan esemény beszámolójával, ami szintén nem mostanában volt. Szóval, elnézéseteket kérem, lassan-lassan megpróbálom utolérni magam és pótolom a hiányosságokat.

Januárban egy nagyon izgalmasnak ígérkező rendezvényre voltam hivatalos, a Kaeng Som Tom Yum thai étterem megnyitójára. A thai konyha a szívem csücske, szóval úgy voltam vele, nagyon ki kell tenniük magukért, hogy meg tudják ugrani a lécet, amit a Papírtigris és a Parázs állított eddig.



Nos, ez az élmény egészen más volt. Az étterem gyönyörű, a fogadás egészen kifogástalan volt (dinnyeszobrok, vigyorgó szakácsok a pult mögött, kedves üdvözlés, igazi thai jó hangulat). Gondoltam is, na oké, eddig jó, de azért most már jöhet a vacsora, az dönti el a végeredményt úgyis. A fogások pedig jöttek is sorban:

Sertéshús rizstészta batyuban, itt még nyersen sorakoznak, utána olajban kisütve kaptuk a falatokat:


Tom Yum garnéla leves - mindennel, ami miatt szeretem a thai konyhát, lime, koriander, citromfű, tej (plusz még víz, galangál, hagyma, sült chili krém, garnélarák, gomba). Az előétel mellett ez volt a legjobb, elég erős indítás, ezután nem is tudtam, mit várjak.


Édes-savanyú hal zöldségekkel - nem volt rossz, nekem kicsit túl édes


Zöld curry csirke cukkinivel, zöldségekkel - nekem ez egy kicsit "vizes" volt, nem volt elég erőteljes ízű, de erre még kitérek később


Itt volt még két fogás, amiről nem készítettem fotót, csirkés-gombás-zöldséges-gyömbéres ételek, de végül jött az, amitől függővé tettem a végső ítéletemet:)

A Pad Thai önmaga - lime helyett citrommal, nem volt elég savanyú, nem volt elég telt ízű, nem az, amit megszoktam, de azért ízlett:


A végén kaptunk még egy zseniális desszertet, ami tápiókás-kókuszos gyöngyöcskéket jelentett, sajnos fotó nem készült róla. Állagára olyan volt, mint a nagy szemű kaviár ragacsos mázban:) Ízre leírhatatlan, nagyon tetszett, mert nem volt túl édes, viszont enyhe-gyümölcsös, így szeretem a desszertet.

Az étterem belülről




Egyéb programokon belül kaptunk még egy kis karaokét is egy aranyos thai lánytól, amit őszintén szólva kihagytam volna, de a klipeket mondjuk nem, hiszen kinek ne tetszene, amikor ilyet lát??? 

Összegzés: ahogy mondtam az elején, a hely nagyon szép, a kiszolgálás is szuper - egyedül az ételeknél éreztem, hogy valami, valami hiányzik. Kérdésemre az étterem tulajdonosa elmondta, hogy elsőre nem is szerették volna sokkolni a vendégeket, mert az igazi, autentikus thai ízek annyira erősek lettek volna, hogy menekültek volna az első falatok után. Úgyhogy Thaiföld világával való ismerkedésnek maximálisan ajánlott a hely, és azért azok is keressék fel mindenképpen, akik már tapasztaltabbak, mert csalódni biztosan nem fognak. Az ételek ára nem veszélyes, a minőség viszont nagyon jó, várnak egész nap szeretettel reggelire is, ebédre is, vacsorára is. 

Szóval, én nagyon jól éreztem magam, és azt hiszem, visszatérek még. Ha másért nem, hát azért, hogy csekkoljam, vajon felbátorodtak-e annyira, hogy már kísérleteznek az erősebb ízekkel:) 

A Kaeng Som Tom Yum honlapja: http://kaengsomtomyum.hu/

Facebookon is fent vannak: http://www.facebook.com/thaietterem

1 megjegyzés:

  1. Tőlem, nektek :) http://readysethome.blogspot.com/2012/05/liebster-blog.html

    VálaszTörlés